17:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رفتار هیجانی

نتیجه فعالیت بازارگردانی ۸ شرکت بزرگ بورسی: خرید ۷ هزار میلیاردی سهم
نماد برتر- قائم مقام ایمیدرو ضمن تکذیب خرید و فروش مستقیم این سازمان در بورس از برآیند ۷ هزار میلیارد تومانی فعالیت صندوق بازارگردانی "فملی، فولاد، کگل، کچاد، فخوز، کگهر، فخاس، هرمز" در مهر خبر داد.
حمایت ایمیدرو از بازار سرمایه
نماد برتر- قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در مهر ماه با حمایت خود بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار سرمایه جمع آوری کرده است.
بورس دوباره مقصد سرمایه‌های سرگردان می‌شود
نماد برتر- رئیس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، ورود مجدد نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه را نیازمند افزایش هماهنگی نهادها در جهت افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران ارزیابی کرد.
تنور «ریال‌سوزی» چگونه سرد خواهد شد؟
نماد برتر- این روزها و در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تحریم ۱۸ بانک ایرانی، شاهد افزایش بیش از پیش نرخ ارز هستیم. کاهش منابع ارزی به دلیل اعمال این تحریم‌ها، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، هیجان مردم از اوج‌گیری بیشتر قیمت‌ها، کاهش ارزش نقدینگی‌های مردم و در نهایت سودجویی دلالان، تنور «ریال‌سوزی» را شعله‌ورتر ساخته و دلار از مرز روانی ۳۰ هزار تومان عبور کرده ‌است.
نبود ثبات قیمت و تولید در بازار مرغ و تخم مرغ
نماد برتر- این روزها و در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تحریم ۱۸ بانک ایرانی، شاهد افزایش بیش از پیش نرخ ارز هستیم. کاهش منابع ارزی به دلیل اعمال این تحریم‌ها، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، هیجان مردم از اوج‌گیری بیشتر قیمت‌ها، کاهش ارزش نقدینگی‌های مردم و در نهایت سودجویی دلالان، تنور «ریال‌سوزی» را شعله‌ورتر ساخته و دلار از مرز روانی ۳۰ هزار تومان عبور کرده ‌است.
بازار سرمایه، در هر شرایطی به رشد خود ادامه می دهد
نماد برتر- با وجود افت و خیز بازارهای موازی و تغییرات نرخ دلار، بازار سرمایه کماکان جذابیت خود را حفظ کرده و به طور قطع می تواند در شرایط فعلی مستعد جذب نقدینگی باشد.
انتقاد از یک طرفه شدن بازار بورس/راهکار حمایتی و توصیه به غیرحرفه‌ای‌ها
نماد برتر- رئیس اسبق سازمان بورس با ابراز تاسف از یک طرفه شدن بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر و صعود و سقوط‌های متعدد در آن به افراد غیرحرفه‌ای توصیه کرد که برای معاملات خود از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام و از هرگونه رفتار هیجانی که آثار مخربی بر بازار دارد خودداری کنند.
بورس با حرف های واعظی می لرزد / نقش حقوقی ها در نوسانات طراحی شده
نماد برتر- نماینده مجلس با اعلام اینکه تن و بدن بورس با صحبت های رئیس دفتر روحانی می لزرد به وی پیشنهاد کرد نظر وزیر اقتصاد در مورد نقش حقوقی های دولتی در نوسانات طراحی شده بورس را جویا شود.
رییس دفتر روحانی بازهم در بورس اظهارنظر کرد اما تحلیلی از شاخص نداد !
نماد برتر- رییس دفتر روحانی بعد از تحلیل تکنیکال حاشیه ساز دو ماه پیش از شاخص باز هم در مورد بورس اظهارنظر کرد اما این بار ، تحلیلی نداد و گفت : دولت دخالت مستقیمی در بورس نکرد!!!
معاملات الگوریتمی به بازار برمی گردد / علت اصلاح شاخص
نماد برتر- معاون سازمان بورس با اشاره به علت اصلاح شاخص و تمهیداتی برای حمایت از بورس گفت: معاملات الگوریتمی را در آینده نزدیک به بازار بر می‌گردانیم.
چرا تضمین قیمت سهام ریسک است؟!
نماد برتر- بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ابزارهای کارآمد و معقول تضمین قیمت سهام در شرایط کنونی به زیان بازار سرمایه ایران ختم میشود.
تاثیری که انتخابات امریکا بر بورس و فرابورس ایران می‌گذارد
نماد برتر- انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا چه تاثیری روی بازار سرمایه ایران می‌گذارد؟ این پرسشی است که فعالان و کارشناسان بازار سرمایه نسبت به آن دیدگاه یکسانی ندارند.
زیست بوم بازار سرمایه و راهکارهای ماندگاری منابع در آن
نماد برتر- بازار سرمایه در دو سال اخیر به یکی از بازارهای مالی اصلی و مورد اقبال در کشور تبدیل شده و توجه سیاستگذاران و آحاد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بدیهی است که این بازار نیز همانند سایر بازارها نیازمند ایجاد شرایطی برای ثبات منابع و ثبات شاخص‌های آن خواهد بود.
توصیه هایی به سهامداران تازه وارد
نماد برتر- این روزها پیشکسوتان و حرفه ای های بازار سرمایه با موج عظیمی از تماسها و مراجعات سرمایه گذاران تازه وارد مواجه هستند که سوال همه آنها این است که با سهام خریداری شده چه کنند یا با منابع نقدی که در اختیار دارند چه سهامی را خریداری کنند.در بازار بمانند یا خارج شوند؟ امیدی به بازگشت قیمت سهامی که اصلاح قابل توجهی داشته اند وجود دارد یا خیر. سرمایه گذاری در سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی در مقایسه با بازارهای موازی مثل ملک، ارز و طلا بازدهی بهتری خواهد داشت یا خیر.
بازار مسیر خود را پیدا می کند
نماد برتر- بازار سرمایه طی ۴ ماه نخست سال به واسطه ورود منابع نقدی افرادی که تا به حال بورس را تجربه نکرده بودند شاهد رشد فزاینده بود. این حجم جریان نقدی ورودی که به طور میانگین در ماه های تیر و مرداد به روزی هزار میلیارد تومان رسید، باعث شد طرف تقاضا نسبت به طرف عرضه در بازار سرمایه متورم شود. بنابراین رشدی که در ماه های گذشته تجربه شد، آفت بازار سرمایه محسوب می شود و اتفاقا شرایط بازار در حال حاضر غیرمنطقی و نگران کننده نیست.